Sărbătoarea Țiganilor 2010

În fiecare an a fost înghesuială. Și mizerie. Și muzică dată la maxim. Și mirosuri care mai de care mai ciudate. Și toalete ecologice care nu se pot folosi. Mici, cârnați, cartofi prăjiți, bere, must, castane. Plus, primele în topul meu. La chestii pe care nu le suport: Hamsii! Și restul chestiilor care fac parte integrantă din sărbătorile de genul acesta. Dar anul acesta a fost ceva în plus. Nu în plus. Ceva mult peste limita cu care eram obișnuiți: Țigani!

Am să încerc să evit toate discuțiile inutile care ar putea apărea la acest articol. Nu am nici un fel de problemă cu absolut nici o minoritate. Care își vede de treabă. Care plătește taxe la stat. Care nu trăiește parazitând comunități.

Și nici nu am să le spun rromi. Că pe vremea mea erau țigani. Și așa am să le spun câte zile voi avea.

Anul acesta a fost o invazie de țigani. Cred că erau câteva sute care cerșeau absolut orice de la bani la băutură și mâncare. Nu te puteai învârti de ei și vă spun cu mâna pe inimă ca ne-am scos portofelele și telefoanele din buzunare și le-am ținut în mână. Pentru că ne-a fost frică să nu rămânem fără ele. Dacă în alți ani mergeam în fiecare seară la sărbătoarea asta, acum am fost doar o singură dată și ne-am lăsat păgubași. E mai mult decât puteam suporta.

Nu înțeleg de ce nu se ia nici un fel de măsură ca să se elimine hoarda de cerșetori, plini de răni purulente și de jeg nespălat de luni de zile. Înțeleg perfect că acestea sunt atuurile lor, și doar astfel vă pot îndupleca să le dați un bănuț.

De ce nu sunt legitimați, adunați și duși la Poliție să primească amendă pentru cerșetorie? Știu! O să îmi spuneți că nu le plătesc și se prescriu după 3 ani. De ce nu sunt obligați să facă zile de muncă în folosul comunității? De ce nu sunt băgați în pușcărie? Pentru că eu sau oricare dintre dumneavoastră dacă încălcăm legea plătim cu vârf și îndesat!

M-am cam săturat de nepăsarea cu care ne tratează autoritățile. M-am săturat să văd cum niște paraziți profitâ la nesfârșit de delăsarea persoanelor publice care ar trebui să își facă meseria. M-am săturat de țigani! Să îi trimitem în Franța. Le dăm câte 100 de euro de căciulă. Să plece și să nu mai vină înapoi!

This entry was posted in personal, retorice and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Sărbătoarea Țiganilor 2010

  1. Dana Micu says:

    am crezut ca doar mie mi-a parut ca e asa.. haite de tigani peste tot, inclusiv la jocurile pentru copii, chit ca se platea 5 lei/ 2min…
    Da… trist, considerabil mai multi tigani decat in alti ani.

  2. HORIA B. says:

    IS CU TINE! -adica sunt in asentiment cu cele exprimate, solutia insa e complexa dar se poate ajunge la un final fericit prin mijloace simple, eu propun cateva:
    1- nu le mai da nimeni nici un ban, nici o coaja de paine
    2-statul nu le da ajutor social pana nu isi face fiecare pontajul pentru munca in folosul comunitatii.
    3-ca sa nu sara astia cu drepturile minoritatilor in cap, facem asa, sa fie egalitate, fiecare din ei trebuie sa contribuie la bunastarea comunitatii la fel cu cat contribuie un asa numit ‘majoritar’
    4-sa incep sa cerem fiecare locuinte sociale, ajutor social, tratament medical gratuit(asa cum e el), si alte beneficii si drepturi ale acestei mini comunitati; asa ar invata si ei ce inseamna concurenta
    ….
    SINCER CRED CA AS PUTEA GASI FOARTE MULTE SOLUTII , DAR ACUM S-O SPUN SI PE AIA DREAPTA, INCLUSIV CELOR CARE STAU LA TARABE, INITIAL LI S-A INTERZIS DREPTUL SA VANDA ORICE LUCRU CARE NU ERA TRADITIONAL SAU ALIMENTAR, DAR DUPA CE CATEVA PIRANDE SI VREO TREI BARBOSI CU CLOPURI MARI S-AU HOTARAT SA FACA SCANDAL EDILI ORASULUI AU MODIFICAT HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL….EU UNU’ NU AM FOST DELOC LA ‘SARBATOARE’ , POATE CA NU AM AVUT CE SARBATORI, SAU PROBABIL CA NU AM AVUT DORINTA MASOCHISTA DE A GUSTA DIN BUNATATILE CE ERAU LA FIECARE TARABA.

Leave a Reply

