iPad in loc de carti Braile.

Am mai scris și în articolul în care făceam un review la Ipad despre aeastă funcție, care mie mi se pare fantastică, adică speech over text. În principiu este vorba de un soft care realmente citește cuvintele care sunt urmarite cu degetele pe ecran. A fost implementată chiar și o funcție care îți permite să verifici orice setare sau switch. Îți citește numele setării repectice și apoi cu o mică pauză starea acesteia. de exemplu. dacă atingi bara care setează iluminarea device-ul citește numele respectivei bare, apoi gradul de iluminare. De exemplu 25%. Pentru a modifica setările trebuie să atingi de 2 ori ecranul. Un fel de dublu click.  Am încărcat multe din cărțile gratuite din iBook (și sunt câteva mii bune acolo) și citirea este impecabilă. Singura problemă la acest moment e că device-ul are doar un text reader în limbile țărilor unde a fost lansat oficial. Mai trebuie să așteptăm un pic pentru varianta în limba română. Sunt disponibile mai multe voci, atât feminine cât și masculine, iar intonația este surpinzătoare.

O altă funcție extraordinară este folosirea gestures in iBooks. Vă explic. dacă dai click (atingi textul) apoi cu 3 degete faci o miscare în jos, iPadul citeste singur fără să se mai oprească până atingeți din nou foaia ecrnul sau se termină textul. îrecunoaște singur capitolele și îți citește numărul paginii când întoarce foaia. Paginile se răsfoiesc tot cu 3 degete, dar printr-o mișcare laterală apoi ipad-ul îți spune la ce pagină ai ajuns. Viteza de citire se poate modifica foarte ușor.

Am simțit nevoia să scriu articolul acesta după ce am vâzut un reportaj la Prima tv cu un copil care nu găsea cărți de citit în Braile. M-am gândit că ar fi un ajutor imens să poată folosi un asemenea aparat.

Am luat un film de pe youtube, pentru că nu am avut timp să fac eu unul.

http://www.youtube.com/v/L5kLiRxuuq0

This entry was posted in personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

