Fructe si legume de nisa. Sau sinucigașe…

Inițial am vrut să scriu un alt articol, în care era vorba despre mici și bere, dar mă gândesc la cei care au fost la iarbă verde ieri. Și sunt sătui de mici și bere. Cei care nu au ieșit ieri nu sunt fani ai fenomenului.

Deci pentru detoxifierea organismului am hătărât să vă scriu despre o descoperire recentă. A mea bineînțeles.

Totul a început într-o zi când un prieten de-al meu foarte fin cunăscător al fenomenului blogheristic, mă povățuia că cel mai bine e să ai un blog nișat. Vă explic, nu pentru că eu mă cred mare profesor, ci pentru că sunt sigur că dacă voi repeta de multe ori chestia asta, voi ajunge să o înțeleg și eu… Conform spuselor prietenului meu, nu este bine să scrii despre orice (adică să ai un blog generalist) ci e mult mai bine să scrii despre un anumit subiect. Să luăm de exemplu tenisul de masă. Scrii despre conscursuri, jucători celebrii, despre echipament… Ești un blog de nișă.Pe blogul tău vor veni doar cei interesați de fenomen. Și numai ei… Mai puțini, dar exact persoanele interesate.

Dacă a rămas cineva pe metereze, vă promit că abia acum devine interesant.

Sunt un adept al evoluționismului. Și încerc să îmi explic tot ce văd prin prisma unei logici de bun simț. Să luăm de exemplu fructele. Merele, sau cireșele. Orice fruct. are un înveliș dulce și sâmbure (sau sâmburi). Fructul e dulce pentru a fi căutat de animale și mâncat. Foarte logic până aici. Sâmburii au un înveliș lemnos care îi protejează de sucurile gastrice din stomacul animalelor. Această protecție le permite să treacă fără a fi distruse prin stomacul animalului și să iaisă la lumină… Știți voi pe unde…

Deci rezumăm.

Fructul dulce atrage animalul să-l mânânce, sâmburele iese pe cealaltă parte. Este un exemplu de colaborare simbiotică între animalul care îsi astâmpără foamea și copacul care își împrăștie sâmburii pe o distanță cât mai mare.

Dar acum a vin și eu să vă întreb:

Care-i treaba cu lămîile? Sau cu grapefruitul? Sau pomelo?

Ce a mers rău în procesul evoluționist de copacii ăștia au hotărât să producă niște fructe imposibil de mâncat. Acre sau amare. Eu zic că avem doar două posibilități aici. Ori copacii ăștia și-au dat seama că există animale care ar consuma și altfel de fructe decât cele cu zahăr (când sunt la regim de exemplu…) sau au hotărât să se sinucidă în masă. Deci avem fructele de nișă sau fructele sinucigase?

This entry was posted in personal. Bookmark the permalink.

One Response to Fructe si legume de nisa. Sau sinucigașe…

  1. Florin Buda says:

    :)) man ! te sfătuiesc să faci multi copii! pur și simplu avem nevoie de mai multi oameni ca tine în lume !

Leave a Reply

