Sherlock Holmes!

Cea mai nebunească personificare a lui Sherlock. Singurul motiv pentru care m-am dus să văd acest film a fost regizorul. Guy Ritchie. Am văzut absolut toate filmele lui. Toate. Două dintre ele sunt în topul meu personal. Snatch și Lock, Stock and Two Smoking Barrels . Mi-a mai plăcut și RocknRolla. Dar nu destul ca să intre în topul meu personal. Un film drăguț de văzut duminică.

Să vorbim despre Sherlock. În general îmi place să fac o comparație între carte și film. Bineînțeles acolo unde este cazul. Am citit cam tot ce mi-a picat în mână și am văzut cam toate filmele care am considerat că merită. Am mai văzut  ecranizări după Sherlock. După cărțile Lui Conan Doyle. Încercări mai mult sau mai puțin reușite. Și de fiecare dată am fost dezamăgit că filmul nu se ridica deloc la imaginea pe care creierul meu o compunea atunci când citeam cartea. În mintea mea imaginile erau mai bine conturate, personajele aveau cu totul și cu totul alt aspect, erau așa cum vroiam eu. Filmul nu era așa. Micile modificări făcute doar ca să dea bine, să fie happy end sau ca să se poată face o continuare mă îndepărtau definitiv de acel film.

Sherlock Holmes pe care l-am văzut ieri nu este așa. Nu are nici o legătură cu personajele din carte. poate doar numele. În schimb e o altă poveste. O poveste frumoasă și foarte bine spusă. Efectele speciale sunt pe măsură, Exploziile drăguțe, intriga bine țesută. Filmul te ține cu sufletul la gură până la final. Ceea e ce bine, pentru asta mă duc să văd un film. Dar pentru că povestea e atât de diferită de carțile citite, nu am avut cum să mai compar filmul cu cartea. Așa că m-am lăsat furat de Londra acelor ani. De calitățile lui Sherlock. Care nu era un lungan posac și neîndemânatic. Dimpotrivă. Era chiar un bătăuș priceput. Același gen atribuit și doctorului Watson. Care este mult mai tânăr decât te așteptai. Dar se bate bine și e un prieten de nădejde. Singurul!

Nu vă dezvălui acțiunea. Deși eu zic că e acest film doar o primă parte. Doctorul Moriarty nu are multe de spus în acest film. Apare doar la sfârșit. Deci va urma? Mai mult ca sigur. Inedită e și prezența feminină ca și iubită a lui Sherlock. Care nu putea fi decât de cealaltă parte a legii. DOOH! Contrastele care se atrag???

Ce merită văzut! și ce face toți banii sunt decorurile! Extraordinare. Nici costumele nu sunt mai prejos. Dar Londra recreeată la cel mai mic detaliu este impresionantă. Veți fi de asemenea uimiți de schelele care înconjură viitorul pod al Londrei. Se dă o bătălie importantă acolo, nu vă spun mai mult.

Mai găsiți niște recenzii pe net, ce vă recomand eu e să nu cumva să citiți recenziile făcute de Cristian Tudor Popescu. Căruia bineînțeles că nu i-a plăcut filmul. Care în opinia lui e de rahat. Total. Nu este artă, așa cum e obișnuit dânsul! Știți voi filmele acelea de artă pură ca și Funia de Hitchcock. Un film  unde 2 tipi îl spânzură pe un al treilea și 2 ore tot mută mobila și fac scenarii cam ce o să zică poliția. Ăla e artă. Sau Păsările! Care și ăla e artă. Sau alte filme care îi plac maestrului. Musai trebuie să vă amintiți de scena înjunghierii de la duș. Și sunetele alea ciudate TIII! TIII! TIII!

De fapt domnul Popescu nu criitică nimic din lucrurile care sunt deja consacrate. Dar își permite să facă praf un film pe care poate că nu mai are vârsta pentru a-l înțelege. Oare de ce se mai uită? Domnule Popescu vă dau eu un sfat:

plecați domnule din sală dacă nu vă place filmul. Nu e musai să vă sacrificați pentru noi! Ne descurcăm noi cumva și fără dumneavoastră.

La recenzie scrieți doar atât:

NU L-AM VĂZUT! AM IEȘIT DIN SALĂ DUPĂ 10 MINUTE! PENTRU CĂ NU MI-A PLĂCUT!

Noi vă vom mulțumi și ne vom vedea de viață. Nu mai fiți Gigi Contra că sunt deja destui pe postul ăsta. Lăsați-ne nouă plăcerea de a ne plăcea sau nu un film. Mulțumim!

Sfatul meu: Mergeți și vedeți filmul. Indiferent de ce zic Maeștrii. Pentru că merită. Garantat!

This entry was posted in Entertainment and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

