Cum poți fi obligat să muncești?

mn_romanaVăd aproape săptămânal câte o trupă de români care se întorc de la muncă din străinătate după câte 8 luni fără nici un ban în buzunar. Cum este posibil? Păi au fost obligați să muncească de către niște indivizi fără scrupule și nu au fost plătiți. Săptămâna asta am văzut și ultima invenție din domeniu. Cică pe lângă că nu le dădeau bani nici măcar de mâncare le mai luau bani pe cazare și o dată pe săptămână pentru a le schimba așternuturile.

Eu vin și vă întreb: cum mama dracului te poate obliga cineva să muncești și să nu te plătească 6 luni?

Cât de cretin poți să fii?

Păi eu din prima zi în care nu aș primi bani vă asigur că aș face niște chestii că m-ar ruga ăia să nu mai lucrez. Și mi-ar da banii în următoarea secundă. Și vă asigur că nu s-ar mai repeta figura. Cum să nu te duci la poliție să nu reclami un angajator care nu te plătește? Nu poți sau nu știi? Cum să nu iei un par dintr-un gard și să le explici cum stau lucrurile le larg (sau pe lung). Păi cum să nu iei o sticlă de benzină cu o cârpă și să îi inviți la o poveste în ceas de noapte? Nu adăugăm aici topoare, drujbe, cuțite, răngi și alte scule de pe lângă casa omului. Mai stai pe gânduri ca să îmi dai banii sau nu? Haideți prieteni că nu se pune. Că v-au obligat. Păi ca a trebuit să faci? Să îți rezolvi problemele, nu să stai ca zdreanța.

Eu am văzut un tip intrând cu drujba în discotecă pentru că îl jignise unu’. Se întâmpla în Borșa dar ideea e aceeași. Nu te lași prietene. Adică ești cât de cât important pentru tine însuți, nu? Ce vreau eu să mai înțelegeți voi e că foarte mulți conaționali de ai noștrii pierd bani în alte moduri. Eu știu câțiva care au pierdut toți banii într-o singură noapte la cazino. Asta după  ani de muncă grea. Mai știu unu’  care a lăsat 8000 de euro la o târfă din Malaesia. Cum să îi explici nevestei că ai cheltuit banii? Nu mai simplu o dai pe aia că nu ai fost plătit? Nu e mai logic să te gândești că și-au cheltuit aiurea banii, dacât să îl asculți cum se plânge că nu a fost plătit 6 luni?

Și ai ajuns acasă. Nevasta te obligă să te duci la poliție să depui reclamație. Și la televiziuni! Și te duci, că e musai. Dar ghinionu dracu’ . Te vede unu care știe ce ai făcut cu banii…

This entry was posted in personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

