Eu nu cumpăr de la hoţi! – pot să te ating?

Nu este zi să nu apară la știri mașini furate sau sparte, jafuri la case de schimb valutar sau bănci, case sparte, sedii de firmă devastate de parcă toți hoții au facut o ședință și au decis că anul acesta trebuie să depășească planul cu 400 %.

Și nu pot să nu-mi amintesc de o întâmplare de acum 8 ani când mă mutasem în Baia Mare. Aveam puține cunoștințe dar aveam un prieten foarte bun cu care îmi petreceam cam tot timpul liber.

Și pentru că nici nu mă pricep la gătit și nici nu aveam chef să gătesc mâncam pe unde apucam în general la fast fooduri de cartier. Prietenul meu, Bogdan, cunoscând situația mea mă invita de câteori avea ocazia la masă la soacra lui. O doamnă în adevăratul sens al cuvântului, și o bucătăreasă desăvârșită. După ce am mâncat acasa la soacra lui Bogdan de ț-șpe ori m-a cuprins rușinea și am vrut să mă revanșez față de femeie cumva. Și așa cum toți aveam prieteni care aduceau marfă furată m-am gândit să îi fac  femeii un cadou. ȘI m-am gândit că ar fi mai bine să o întreb ce I-ar plăcea mai mult. Prima idee a fost un parfum. Așa că l-am rugat pe Bogdan să afle ce fel de parfum i-ar plăcea. Doar că femeia foarte circumspectă ne-a luat la întrebări și până la urmă i-am spus că vroiam să îi dau eu un parfum cadou, pentru că mă sințeam aiurea să tot vin cu mâna în fund și să mânânc la ei acasă.

Ei aici discuția a luat o altă întorsătură. Soacra lui Bogdan ne-a că ea nu cumpără și nici nu primește cadouri cumpărate de la hoți. Pentru că dacă cumpărăm lucruri de la ei nu facem altceva decât să îi încurajăm să fure în continuare. Am replicat că doar nu fură din România pentru că mi se părea un argument mai mult decât logic.

Dar  femeia ne-a lăsat fără cuvinte:

-Păi când nu vor mai putea să fure din alte țări nu credeți că se vor întoarce acasă. Și aici nu credeți că vor fura? Că doar nu or să se angajeze vânzători în magazine…

Am pus nasu’n farfurie și mă întrebam cum poate o femeie să gândească așa.

Păi cum să nu cumperi un produs dacă e la jumate de preț față de magazine. Și ce dacă îi încurajămpe hoți? Ce treabă avem noi? Nu?

Ei uită-te fratele meu cum am ajuns la vorbele femeii și cum îi dau dreptate acum. S-au întors hoții și tâlharii acasă și nici unul nu s-a angajat vânzător la magazin! Și uite așa în fiecare zi la știri mașini furate sau sparte, jafuri la case de schimb valutar sau bănci, case sparte, sedii de firmă devastate. Păi dacă mă gândesc bine pe vreo câțiva dintre hoții ăștia deși nu i-am cunoscut niciodată eu i-am ținut la muncă! Mai un parfum pentru mine, unu pentru fată, mai un aparat foto, un laptop ceva…

Plecați înapoi la furat. De ce v-ați întors?

 Și ca să nu zicem că poliția nu face nimic, astăzi m-a vizitat un polițist la firmă ca să verifice dacă avem alarmă, sistem de supraveghere și paznic. check all. Avem în plus față de listă și câine. Ghiță așa o cheamă. Că e cățea, nimai că noi 10 oameni câți suntem acolo nu ne-am dat seama, dar am aflat după vreo 3 luni. Și nu mai puteam să îi schimbăm numele ca să nu o bulversăm. Zicea, polițistu nu Ghiță, că dacă nu le avem ne dădea amendă. Să mori tu.

This entry was posted in personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Eu nu cumpăr de la hoţi! – pot să te ating?

  1. Adi says:

    Nici eu nu cumpar de la hoti, pentru ca hotul tot hot e si va incerca tot timpul sa te fure si pe tine, cumva

Leave a Reply

